Case Studies

7

Dino to wiodąca sieć supermarketów w zachodniej Polsce.

INWESTOR
Enterprise Investors
BRANŻA
Dóbr konsumpcyjnych
ROK INWESTYCJI
2010
 
SPÓŁKA

Dino to polska sieć marketów działająca w zachodniej części kraju. Dzięki wsparciu Enterprise Investors spółka dynamicznie zwiększa swój zasięg. W momencie inwestycji EI w 2010 roku sieć składała się z 97 marketów, jesienią 2015 roku było już ponad 510 sklepów z szyldem Dino. Poza dynamicznym rozwojem sieci handlowej inwestycja zarządzanego przez Enterprise Investors funduszu pozwoliła Tomaszowi Biernackiemu, który założył Dino w 2000 roku, na budowę nowoczesnych centrów dystrybucji w Krotoszynie i Piotrkowie Trybunalskim. Wzrost spółki przełożył się na ponad 6-krotne zwiększenie zatrudnienia. W drugiej połowie roku 2015 spółka miała już ponad 9 000 pracowników. Dino wspiera również rozwój polskich marek, otwierając dla nich rynek zbytu za pośrednictwem swoich sklepów. Korzysta na tym wielu lokalnych producentów żywności, którzy dzięki współpracy z siecią rozwijają swoją działalność i zwiększają liczbę miejsc pracy w regionie.

WZROST
Liczba sklepów w kolejnych latach: z 109 w 2010 roku do ponad 510 w 2015 roku
Wzrost przychodów z 529 mln PLN w 2010 roku do 2,586 mln PLN w 2015 roku

GŁÓWNE CELE FINANSOWANIA
  • Kapitał na sfinansowanie rozwoju sieci handlowej
  • Nowe systemy i infrastruktura logistyczna konieczna do wsparcia dynamicznego wzrostu sieci handlowej
  • Pomoc w transformacji z firmy rodzinnej w nowoczesną, sprawnie zarządzaną organizację, w tym wzmocnienie zarządu
OSIĄGNIĘCIA SPÓŁKI
  • Modernizacja łańcucha dostaw i wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań logistycznych
  • Zreorganizowanie sklepów i dostosowanie ich do rosnących oczekiwań klientów
>6x zwiększenie zatrudnienia do ponad 9000 osób w 2015 r.
>4x wzrost liczby sklepów (w latach 2010-2015)
WARTOŚĆ DODANA FUNDUSZU PE/VC
  • Zbudowanie struktury korporacyjnej wokół założyciela i jego najbliższych współpracowników
  • Finansowanie szybkiej ekspansji marketów Dino
  • Zwiększenie wiarygodność firmy w oczach banków i zoptymalizowanie struktury finansowania

Wróć