Case Studies

7
Rankomat to największa w Polsce porównywarka ubezpieczeń online
INWESTOR
3TS Capital Partners
BRANŻA
Agregator ubezpieczeń online
ROK INWESTYCJI
2010
 
SPÓŁKA

Rankomat to największa w Polsce porównywarka ubezpieczeń online łącząca wygodę zakupów internetowych z profesjonalnym doradztwem konsultantów ubezpieczeniowych. Dzięki szerokiej ofercie produktów ubezpieczeniowych oraz wsparciu call center, klienci mają możliwość porównania oferty wielu ubezpieczycieli w jednym miejscu oraz dokonania zakupu, oszczędzając przy tym czas i pieniądze. Z kolei firmy ubezpieczeniowe, dzięki Rankomat mają możliwość bardziej efektywnego pozyskiwania nowych klientów i zwiększenia sprzedaży online.

WZROST

GŁÓWNE CELE FINANSOWANIA
  • Wsparcie zarządu w budowie i rozwoju wiodącego gracza na dopiero powstającym rynku ubezpieczeń online w Polsce.
  • Wzrost sprzedaży produktów ubezpieczeniowych oraz rozwój bazy klientów.
  • Optymalizacja kosztu pozyskania klienta.
  • Budowanie świadomości marki rankomat.pl poprzez kampanie marketingowe w telewizji i internecie.
  • Wsparcie przy wprowadzeniu i rozwoju nowych produktów finansowych, takich jak pożyczki, depozyty czy konta bankowe.
OSIĄGNIĘCIA SPÓŁKI
  • W okresie 2011-2015F średnioroczny wzrost sprzedaży wyniósł 86%.
  • Liczba zarejestrowanych użytkowników Spółki wzrosła z 137 tys. w 2011 do 1.7 mln w czerwcu 2015, podczas gdy liczba unikalnych użytkowników zanotowała wzrost z 912 tys. do 3.6 mln w tym samym okresie.
  • Rozwój oferty o produkty z obszaru finansów osobistych, leasingu oraz turystyki.
wzrost sprzedaży 86%
wzrost liczby uzytkowników z 137 tys. do 1,7 mln
WARTOŚĆ DODANA FUNDUSZU PE/VC

Założyciele Spółki dostrzegli możliwość stworzenia wiodącego gracza na dopiero powstającym rynku porównywarek finansowych online w Polsce. Projekt, dla którego inspiracją był sukces porównywarek finansowych na rynku brytyjskim, okazał się bardziej wymagający niż początkowo zakładano. 3TS odegrał kluczową rolę w zdefiniowaniu docelowego modelu biznesowego dopasowanego do lokalnego rynku oraz wprowadzeniu niezbędnych zmian w zarządzie spółki. W kolejnych latach Spółka eksperymentowała ze strategią sprzedaży i product mix, stopniowo poprawiając warunki współpracy z ubezpieczycielami. W grudniu 2013 Rankomat zadebiutował z telewizyjną kampanią reklamową, która okazała się dużym sukcesem i otworzyła przed Spółką drogę do dalszych wzrostów. Kolejny rok okazał się również przełomowy, Spółka poszerzyła swój portfel o produkty z obszaru finansów osobistych i innych ubezpieczeń oraz osiągnęła rentowność na poziomie EBITDA.

 

Proces sprzedaży udziałów i wyjścia z inwestycji został zainicjowany pod koniec 2014 roku i spotkał się z ogromnym zainteresowaniem, zarówno po stronie inwestorów branżowych, jak i finansowych. Ostatecznie w połowie 2015 100% akcji Spółki zostało sprzedanych do Bauer Media GmbH. 3TS odegrał kluczową rolę w zainicjowaniu procesu oraz negocjacjach z wybranymi inwestorami.

 

Fundusz zrealizował niemal 6-krotny zwrot z zainwestowanego kapitału osiągając wewnętrzną stopę zwrotu z inwestycji (IRR) na poziomie 56%. 

Wróć